Trzy oblicza fotografii biznesowej

Nikogo nie trzeba już przekonywać o roli, jaką pełnią dobre zdjęcia biznesowe w komunikacji biznesowej i całym dialogu jaki toczą dziś marki, firmy i przedsiębiorstwa ze swoimi klientami oraz odbiorcami swoich produktów. W promocji marki w przeróżnych kanałach marketingowych najczęściej stosuje się dzisiaj trzy różne rodzaje zdjęć korporacyjnych, które najlepiej pomagają w kreowaniu wizerunku, jaki pomoże osiągnąć konkretne cele biznesowe.

Fotografia biznesowa dawno już przestała opierać się na obrazach, których centralnym punktem był uścisk dłoni prezesa czy miłe, uśmiechnięte twarze ludzi stojących gdzieś na tle firmowego logo. Dziś fotografia korporacyjna i zdjęcia biznesowe mają na celu przede wszystkim promowanie pewnego wizerunku firmy jako miejsca, w którym tworzy się określona kultura pracy. Dzięki umiejętnemu pokazaniu całego zespołu w środowisku pracy można zaprezentować całą firmę lub określony jej dział jako grupę ludzi mających wspólny cel. Aby jednak uzyskać taki efekt, trzeba traktować zdjęcia biznesowe i korporacyjne jako element pewnej szerszej strategii.

Portrety biznesowe liderów

Pierwszy rodzaj zdjęć biznesowych, bez których trudno wyobrazić sobie dzisiaj spójną komunikacji biznesową to portret biznesowy najważniejszych w danym otoczeniu osób. Fotografując liderów firm czy przedsiębiorstw warto uchwycić ich osobowość i charyzmę, czyli cechy, które odbijają się później także na całym zespole. Silne przywództwo to prawdopodobnie dobrze zarządzana firma, a co za tym idzie również i świetny produkt końcowy. Dobry portret biznesowy potrafi uwypuklić na zdjęciu cechy przywódcze takiej osoby i podkreślić sposób, w jaki inspiruje ona innych do wspólnej pracy.

Tradycyjny portret biznesowy, do jakiego przyzwyczaiły nas okładki czasopism finansowych, coraz częściej wypierany jest przez zdjęcia liderów w nieco bardziej niecodziennych i nieformalnych sytuacjach czy stylizacjach. Oczywiście są branże, w których pewien bezpieczny konserwatyzm jest wciąż w cenie, niemniej jednak zawsze starajmy się szukać czegoś nowego, niekonwencjonalnego i kreatywnego.

Zdjęcia korporacyjne zespołów

W fotografii biznesowej bardzo często spotykamy zdjęcia całych zespołów, działów czy departamentów. Mają one za zadanie pokazać firmę jako pewną grupę osób, zespół, który pod przewodnictwem swoich liderów dąży w określoną stronę i którego każdy członek składa się na końcowy sukces. Dobre zdjęcia biznesowe bardzo często starają się oddać ducha tego zespołu. Nie niszcząc osobowości poszczególnych osób zaangażowanych w dany projekt, chcemy stworzyć na zdjęciu wrażenie czegoś nieco większego niż tylko sumę poszczególnych osobowości. Zespół ma swojego przywódcę oraz wartości, którymi się kieruje w dążeniu do wspólnego celu. Jest to bardzo silny przekaz marketingowy, który mocno oddziaływuje na potencjalnych klientów.

Fotografia wnętrz korporacyjnych

Coraz większą rolę w kreowaniu wizerunku określonej firmy czy marki pełnią również zdjęcia samego środowiska twórczego, w jakim pracują czy poruszają się na co dzień osoby z daną marką czy z danym przedsiębiorstwem związane. Pokazując to, z jaką dbałością niektóre z tych firm podchodzą do kwestii związanych z zapewnieniem odpowiednich warunków do pracy ludziom, którzy świadczą o sile takiego zespołu pokazujemy jednoznacznie, jak dobrze rozumiemy potrzeby współczesnego świata. Firma, która dba o swoich pracowników z pewnością będzie w stanie dostarczyć lepszych rozwiązań, lepiej dostosowanych do potrzeb swoich klientów.

Coraz częściej zarówno biura jak i budynki firmowe są przejawem bardzo interesującej architektury i z pewnością warto prezentować je również na zdjęciach wizerunkowych. Wnętrza biur oraz sposób ich aranżacji też mogą składać się dziś na identyfikację wizualną takiej firmy i bardzo często budują wśród klientów poczucie, że w tym miejscu pracują ludzie, którym po prostu warto zaufać.